November 2016

To do list 2017… pentru copilul meu

poster_to_do_list_3.jpgTo do list 2017… pentru copilul meu
by Lavinia Gîtlan

A devenit ceva obişnuit să faci liste cu lucrurile care trebuie să le aduci la bun sfârşit. Ai un scop bine definit în minte referitor la îndatoririle sociale şi cum anume să le îndeplineşti. Te-ai gândit vreodată să îţi faci un plan despre cum să îţi creezi, cum să îţi reinventezi sau cum să îţi îmbunătăţeşti relaţia cu copilul tău? Înscrie-te!

Ne pregatim de colindat? Atelier de cantat si de dansat

poster_atelier_cantat_2.jpgNe pregatim de colindat? Atelier de cantat si de dansat
by psih. Florina Pascariu

Workshop-ul pentru copii – Ne pregătim de colindat? Atelier de cântat și de dansat se adresează copiilor cu vârsta între 4 și 7 ani și vizează dezvoltarea valențelor emoțional-artistice (care pot fi potențate de activități specifice) prin dezvoltarea auzului muzical și a sensibilității, dar și a simțului ritmic. Înscrie-te!

Implicatiile psihologice ale accidentelor rutiere (II)

accident.jpgImplicațiile psihologice ale accidentelor rutiere (II)
by psiholog clinician Luiza Brînză

Într-un articol anterior am subliniat ce este și cum apare trauma psihică în evenimentele de coliziune rutieră. Astăzi vă invit să dați curs unui scurt ghid de autoevaluare a stărilor emoționale ce pot surveni în urma unui accident. Orice dezechilibru emoțional îndelungat facilitează apariția unor boli. Apelați la sprijin de specialitate!

Oamenii reacționează diferit la un eveniment tip șoc, așa cum sunt accidentele rutiere.  Orice experimentează organismul este doar un răspuns normal la o situație complet anormală.

Cele mai frecvente simptome traumatice

  • De tip psihologic și emoțional: furie, iritabilitate crescută, stare de șoc, negare, neacceptarea faptului deja petrecut, confuzie, dificultăți de concentrare, anxietate și frică, autoblamare, rușine, izolare socială, nevoia de a fi singur, amorțire emoțională sau sentimentul de deconectare de la realitate, deznădejde și tristețe.
  • De tip fizic: insomnie și coșmaruri, fatigabilitate, lipsă de energie, agitație, tresărire foarte ușoară, dificultăți de concentrare, ritm cardiac crescut, tensiune musculară, dureri.

Implicatiile psihologice ale accidentelor rutiere

poza.jpgImplicațiile psihologice ale accidentelor rutiere
by psiholog clinician Luiza Brînză

Oricine a trecut prin experiența unui accident rutier cunoaște cât de copleșitor se manifestă, de la traumele fizice și cele psihice la demersurile legale. În foarte multe cazuri rareori este recunoscută paleta largă a efectelor dăunătoare stării de echilibru și de sănătate a părții vătămate. Victimelor și familiei ori persoanelor care au grijă de acestea le este recomandat să apeleze la sprijinul legal și la cel psihologic.

Atunci când victima este un copil lucrurile devin mult mai complexe prin prisma procedurilor de sprijin din punct de vedere medical, psihologic și legal, fiind implicată în demersuri întreaga familie.

De ce nu vor copiii sa mearga la gradinita?

gradinita.jpgDe ce nu vor copiii să meargă la grădiniţă?
by psiholog clinician Anda Murariu

Zi de zi, mă întâlnesc cu o problemă des întâlnită la copiii preşcolari: refuzul de a merge la grădiniţă. Acest refuz se manifestă prin crize de plâns şi ţipat iar uneori este însoţit şi de manifestări psihosomatice cum ar fi: vărsături,  stare de rău,  dureri abdominale,  dureri de cap, transpiraţii etc. Durata de acomodare a copilului la grădiniţă poate dura de la câteva zile şi până la 1 lună.

Psihologul poate observa comportamentul copilului în raport cu refuzul lui de a veni la gradință şi poate identifica posibilele cauze: manipulare faţă de părinţi, anxietate, fobie sau pur şi simplu apar semnele unei boli, iar atunci copilul trebuie trimis la un medic pediatru. Motivele pentru care copii refuză grădiniţa sunt diferite de la caz la caz şi acestea pot fi :